Jump to content


Photo

Healing songs/lyrics #2


  • Please log in to reply
314 replies to this topic

#46 Guest__*

Guest__*
  • Guests

Posted 03 January 2004 - 04:09 AM

Plumb's Endure


Questions drip from my umbrella
Shadows hang over me

Stand here. waiting
I know the sky will break
And bleed its light
And kiss my face with mercy

I'll endure the rain
I will wait an hour more
Not sure if I'll see anything
Can I wait here anymore
I'll endure the rain
I will wait an hour more

Not sure if I'll see anything
Can I wait here any longer

Teardrops vanish in a moment
Rainbows hang over me
Darkness fading
I know the sky will break
And bleed its light
And kiss my face with mercy

Can I wait here any longer
Wait here any longer


#47 Lis

Lis
  • ex-patriot

  • Member
  • posts: 3,645

Posted 03 January 2004 - 11:59 PM

Toad The Wet Sprocket
Good Intentions

it's hard to rely on my good intentions
when my head's full of things that i can't mention
seems i usually get things right
but i can't understand what i did last night

it's hard to rely on my own good senses
when i miss so much that requires attention
have to laugh at myself sometimes
and i can see that i'm not blind

there's little relief
give us reprieve
for all the things i've left behind
i'm positive that i'm not blind

i'm not afraid things won't get better
but it feels like this has gone on forever
you have to cry with your own blue tears
have to laugh with your own good cheer

it's hard to rely on my good intentions
when my head's full of things that i can't mention
seems i usually get things right
but i can't understand what i did last night

there's little relief
give us reprieve
imagining the world outside
i'm positive that i'm not blind

i can't be hard on you
'cause you know i've been there too
learned a lot of things from you

but life gives little relief
give us reprieve
and when everyone is cold as ice
i clinch my fists and close my eyes
imagining the world outside
but i can see that i'm not blind


#48 Lis

Lis
  • ex-patriot

  • Member
  • posts: 3,645

Posted 04 January 2004 - 12:20 AM

Okay this one is old school, but I still like it.

Runaway Train
Soul Asylum


Call you up in the middle of the night
Like a firefly without a light
You were there like a blowtorch burning
I was a key that could use a little turning

So tired that I couldn’t even sleep
So many secrets I couldn’t keep
Promised myself I wouldn’t weep
One more promise I couldn’t keep

It seems no one can help me now
I’m in too deep; there’s no way out
This time I have really led my self astray

Runaway train, never going back
Wrong way on a one-way track
Seems like I should be getting somewhere
Somehow I’m neither here nor there

Can you help me remember how to smile?
Make it somehow all seem worthwile?
How on earth did I get so jaded?
Life’s mystery seems so faded

I can go where no one else can go
I know what no one else knows
Here I am just a-drownin’ in the rain
With a ticket for a runaway train

And everything seems cut-and-dried
Day and night, earth and sky
Somehow I just don’t believe it

Runaway train, never going back
Wrong way on a one-way track
Seems like I should be getting somewhere
Somehow I’m neither here nor there

Bought a ticket for a runaway train
Like a madman laughing at the rain
A little out of touch, a little insane
It’s just easier than dealing with the pain

Runaway train, never going back
Wrong way on a one-way track
Seems like I should be getting somewhere
Somehow I’m neither here nor there

Runaway train, never coming back
Runaway train, tearing up the track
Runaway train, burning in my veins
I run away, but it always seems the same


#49 JoviBlaze

JoviBlaze
  • I got soul, but I'm not a soldier

  • Member
  • posts: 1,540

Posted 06 January 2004 - 07:06 PM

Alright, I've got three more for you.

Since I'm like the biggest Goo Goo Dolls fan ever, I had to post this one:

There you are -  Goo Goo Dolls

Give me a reason now that I can understand
Pick up the pieces now and put them in my hand
I've been up and down for you
My suffering extreme
I fell on my face for you
Now I know what it means
And I self destruct
I close my eyes and there

There you are

Yeah you can run out west, forget you know my name
You say you got your shit together, but you ain't got no faith
Method in madness
Now there's madness in my soul
I'd run from the darkness now
I've got no place to go
And I self destruct
I close my eyes and there

There you are

I'm gonna put a trigger warning on this one for one line, just in case:

Shiver - Maroon 5

You build me up
You knock me down
Provoke a smile
And make me frown
You are the queen of runaround
You know it's true

You chew me up
And spit me out
Enjoy the taste
I leave in your mouth
You look at me
I look at you
Neither of us know what to do

(CHORUS)
There may not
Be another way to your heart
So I guess I'd better find a new way in
I shiver when I hear your name
Think about you but it's not the same
I won't be satisfied I'm under your skin

Immobilized by the thought of you
Paralyzed by the sight of you
Hypnotized by the words you say
Not true but I believe anyway

So come to bed It's getting late
There's no more time for us to waste
Remember how my body tastes
You feel your heart begin to race  

(CHORUS)

This one is a really good song that I find myself singing alot.

Everyday - Bon Jovi

I used to be the kind of guy
Who'd never let you look inside
I'd smile when I was crying
I had nothing but a life to loose
Thought I had a lot to proof
In my life, there's no denying

Goodbye to all my yesterdays
Goodbye, so long, I'm on my way

I've had enough of cryin'
Bleedin', sweatin', dyin'
Hear me when I say
Gonna live my life everyday
I'm gonna touch the sky
And I spread these wings and fly
I ain't here to play
I'm gonna live my life everyday

Change, everybody's feeling strange
Never gonna be the same
Makes you wonder how the world keeps turning
Life, learning how to live my life
Learning how to pick my fights
Take my shots while I'm still burning

Goodbye to all those rainy nights
Goodbye, so long, I'm moving on

I've had enough of cryin'
Bleedin', sweatin', dyin'
Hear me when I say
Gonna live my life everyday
I'm gonna touch the sky
And I spread these wings and fly
I ain't here to play
I'm gonna live my life everyday

There ain't nothing gonna get in my way
Everyday

Goodbye, so long, I'm moving on

I've had enough of cryin'
Bleedin', sweatin', dyin'
Hear me when I say
Gonna live my life everyday
I'm gonna touch the sky
And I spread these wings and fly
I ain't here to play
I'm gonna live my life everyday

I, oh I, oh I, I'm gonna live my life everyday
I (gonna touch the sky), oh I
(spread these wings and fly), oh I
I'm gonna live my life everyday


#50 Cira

Cira
  • One Girl Army

  • Member
  • posts: 2,835

Posted 06 January 2004 - 09:23 PM

I love this one...It's a huge power song for me.  

Control ~ by Poe

Don't you mess with a little girl's dream
'Cause she's liable to grow up mean

Surprised you to find that I'm laughing?
You thought that you'd find me in tears
You thought I'd be crawling the walls
Like a tiny mosquito and trembling in fear

Well you may be king for the moment
But I am a queen understand
And I've got your pawns and your bishops
And castles
All inside the palm of my hand

While you were looking the other way
While you had your eyes closed
While you were licking your lips
'Cause I was miserable
While you were selling your soul
While you were tearing a hole in me

I was taking control

Now I have taken control
Now I have taken control...

This is beginning to feel good
Watching you squirm in your shoes
A small bead of sweat on your brow
And a growl in your belly you're scared to let through

You thought you could keep me from loving
You thought you could feed on my soul
But while you were busy destroying my life
What was half in me has become whole

While you were looking the other way
While you had your eyes closed
While you were licking your lips
'Cause I was miserable
While you were selling your soul
While you were tearing a hole in me

I was taking control

Now I have taken control
Now I have taken control...

So this is how it feels
To breathe in the summer air
The feel the sand between my toes
And love inside my ear
All those things that you taught me to fear
I've got them in my garden now
And you're not welcome here

Come here!

Come a little bit closer
Let me look at you
I gave you the benefit
Of the doubt it's true
But keep in mind my darling
Not every saint is a fool

(Don't) While you were looking the other way
(You mess) While you had your eyes closed
(With me) While you were licking your lips
'Cause I was miserable
(Don't) While you were selling your soul
(You mess) While you were tearing a hole in me

I was taking control

Now I have taken control
Now I have taken control...

Don't you mess with me


#51 Cira

Cira
  • One Girl Army

  • Member
  • posts: 2,835

Posted 06 January 2004 - 09:30 PM

And another "power" song...Do be careful with this one, though - it could trigger.  It's pretty angry and, well, violent, but it's really good.  I sort of put my own spin on it and think of the violence in the song as more symbolic than anything....

"Sarah Yellin'" ~ 3 Doors Down

She says I got something to say
She knows what she says will change everything
She's laid through too many sleepless nights
She's cryin, She's cryin', She's cryin'

Mother, that man took my soul away
Father, how could you ever treat me this way
Brother, don't ever let him do this again
This time it's over. I'm gonna make it end

Now it's over
And the old man is dead
Lyin' on the ground
Bullet in his head

She stood at the foot of the guilty bed last night
She held what could set her free for the rest of her life
She did all that she said that she planned to do
She's through, She's through, She's through

Mother, that man took my soul away
Father, how could you ever treat me this way
Brother, don't ever let him do this again
This time it's over. I'm gonna make it end

Now it's over
And the old man is dead
Lyin' on the ground
Bullet in his head

(There's a bullet in your head)

I kept falling down
Look who's fallin' now
I kept crying out
Look who's cryin' now

Now it's over
This is what she said
He's lyin' on the ground
Bullet in his head


#52 Guest_Abbey_*

Guest_Abbey_*
  • Guests

Posted 06 January 2004 - 10:35 PM

Just copied and pasted this from LUKIN ( Pearl Jam Site)
I think this is a really good song (of course I think everyone is, but yeah. lol) The story is sad, but there is still hope. That's one of the reasons i love it so much. And it is just so beautiful. I urge you to listen to it. :)

07) Thumbing My Way
         Time: 4:10
         Vedder

I have not been home since you left long ago.
I'm thumbing my way back to heaven.
Counting steps. Walking backwards on the road.
I'm counting my way back to heaven.

I can't be free with what's locked inside of me.
If there was a key you took it in your hands.
There's no wrong or right but I'm sure there's good and bad.
The questions linger overhead.

No matter how cold the winter, there's a spring time ahead.
I'm thumbing my way back to heaven.
I'd wish that I could hold you. I'd wish that I had.
Thinking about heaven.

I let go of a rope. Thinking that's what held me back.
And in time I've realized it's now wrapped around my neck.
I can't see what's next from this lonely overpass.
Hang my head and count my steps as another car goes past.

All the rusted signs we ignore throughout our lives.
Choosing the shiny ones instead.
I turned my back. Now there's not turning back.

No matter how cold the winter, there's a spring time ahead.
I smile but who am I kidding.
I'm just walking the miles. Every once in a while I get a ride.
I'm thumbing my way back to heaven. (x3)


#53 Amilee

Amilee
  • I'm not an artist, I'm a work of art

  • Member
  • posts: 438

Posted 07 January 2004 - 12:51 AM

I think I have just fallen in love with the "Control" song and I haven't even heard it.  The lyrics just...call to me.  Hmm, so good.  Thank you!!!  It kinda gave me a power boost, a much needed one at that.   (((((((((Cira)))))))))

#54 Lis

Lis
  • ex-patriot

  • Member
  • posts: 3,645

Posted 07 January 2004 - 04:07 AM

Christina Aguilera
The Voice Within


Young girl, don't cry
I'll be right here when your world starts to fall
Young girl, it's all right
Your tears will dry, you'll soon be free to fly

When you're safe inside your room you tend to dream
Of a place where nothing's harder than it seems
No one ever wants or bothers to explain
Of the heartache life can bring and what it means

When there's no one else
Look inside yourself
Like your oldest friend
Just trust the voice within
Then you'll find the strength
That will guide your way
If you will learn to begin
To trust the voice within

Young girl, don't hide
You'll never change if you just run away
Young girl, just hold tight
And soon you're gonna see your brighter day

Now in a world where innocence is quickly claimed
It's so hard to stand your ground when you're so afraid
No one reaches out a hand for you to hold
When you're lost outside look inside to your soul

When there's no one else
Look inside yourself
Like your oldest friend
Just trust the voice within
Then you'll find the strength
That will guide your way
If you will learn to begin
To trust the voice within

Yeah...
Life is a journey
It can take you anywhere you choose to go
As long as you're learning
You'll find all you'll ever need to know

(Be strong)
You'll break it
(Hold On)
You'll make it
Just don't forsake it because
No one can stop you
You know that I'm talking to you

When there's no one else
Look inside yourself
Like your oldest friend
Just trust the voice within
Then you'll find the strength
That will guide your way
If you will learn to begin
To trust the voice within

Young girl don't cry
I'll be right here when your world starts to fall


#55 Chehalis

Chehalis
  • soldier

  • Member
  • posts: 2,709

Posted 07 January 2004 - 12:00 PM

oh Lynn!!!... how i DO SO LOVE Poe... and Control is a fave so i thought i would add some more...  two really hit me DEEP, but i am going to put them in seperate posts:

Haunted

Come here
Pretty please
Can you tell me where I am
won't you say something
I need to get my bearings
I'm lost
And the shadows keep on changing

And I'm haunted
By the lives that I have loved
And actions I have hated
I'm haunted
By the lives that wove the web
Inside my haunted head

Ba da pa pa ba da pa pa...

Don't cry,
There's always a way
Here in November in this house of leaves
We'll pray
Please, I know it's hard to believe
To see a perfect forest
Through so many splintered trees
You and me
And these shadows keep on changing

And I'm haunted
By the lives that I have loved
And actions I have hated
I'm haunted
By the promises I've made
And others I have broken
I'm haunted
By the lives that wove the web
Inside my haunted head

Hallways... always

I'll always love you
I'll always need you
I'll always want you

And I will always miss you

Ba da pa pa ba da pa pa...

Come here
No I won't say please
One more look at the ghost
Before I'm gonna make it leave
Come here
I've got the pieces here
Time to gather up the splinters
Build a casket for my tears

I'm haunted
(By the lives that I have loved)
I'm haunted
(By the promises I've made)
I'm haunted
By the hallways in this tiny room
The echos there of me and you
The voices that are carrying this tune


#56 Chehalis

Chehalis
  • soldier

  • Member
  • posts: 2,709

Posted 07 January 2004 - 12:01 PM

and of course... the one that gets me above all others... except maybe Trigger Happy Jack... and i think that is just a tie:

Angry Johnny

Johnny, Angry Johnny, this is Jezebel in Hell
I wanna kill you, I wanna blow you...away

I can do it to you gently
I can do it with an animal's grace
I can do it with precision
I can do it with gourmet taste

Chorus:
But either way
Either (way), either way
I wanna kill you
I wanna blow you...
Away

I can do it to your mind
I can do it to your face
I can do it with integrity
I can do it with disgrace

Chorus

Johnny, Angry Johnny, this is Jezebel in Hell
Johnny, Angry Johnny, this is Jezebel in Hell

I can do it in a church
I can do it any time or place
I can do it like an angel
To quiet down your rage

Chorus

I can do it in the water
I can do on dry land
I can do it with instruments
I can do it with my own bare hands

But either way
Either way, you know where it stands
I wanna kill you
I wanna blow you...
Away

Johnny, Angry Johnny, this is Jezebel in Hell
Johnny, oh my Johnny

Where did your pleasure go
When the pain came through you
Where did your happiness go
This force is running you around now
Getting you down now
Where is your pleasure now Johnny
Where has your pleasure gone now

Johnny, Angry Johnny...


#57 Chehalis

Chehalis
  • soldier

  • Member
  • posts: 2,709

Posted 07 January 2004 - 12:04 PM

oh how could i forget this one!!! yes, i am a Poe FANATIC!!!... and i just CAN't for the life of me pick a favorite!!! they are all so GREAT!!!

That Day

Tomorrow's coming 'round like a hair-pin curve in the road
She's got a run in her stocking and she's missing the heel of her shoe
Got up this morning rolled out of bed
I spilled a Diet Coke
Called my mother
Said, "Hi." What I meant to say was:
"Why is your life a joke?"
Then I went down to that ugly bar and
I clicked my heels three times just like you said
And I climbed that road to your empty house
The anticipation was a turn-on...but you let me down
'Cause I stood on that empty street alone
I said, "I'm ready for my close-up now, Mr. Demille."
I waited for the light but it never shone
Well I wonder what you'll do with that expensive piece of land
That overlooks a billion years of history (I have a sneaking suspicion)
You will never understand
Hey maybe I'll see you down by the Rocky & Bullwinkle
And we can talk to that charlatan psychic
And she can paint a prettier picture of your future.

'Cause that day in my life...
That day in my life...
I dreamt tomorrow had a prettier face
I dreamt tomorrow would have better things to say
Than, "You look like shit, what's your problem, bitch?
You're legs feel like sandpaper, you can't do anything right."
'Cause that day never should have taken place
'Cause this day in my life still cannot explain
Why I listened in the first place
to you

Oh yeah, something else...

I hope one day you call up your father
And you have the guts to tell him how he hurt you
And how he made you hurt another
'Cause it makes me sad.


#58 ForeverDancer

ForeverDancer
  • Am I glad to see you! It's more friendly with two.

  • Member
  • posts: 1,628

Posted 07 January 2004 - 12:48 PM

Maaan Sparrow, I was just thinking I needed to post Angry Johnny cause that song rocks...but you beat me to it. Oh well, I love Poe, and though not completely "on topic" I love Beautiful girl, it just helps me feel better.

Poe:
Beautiful Girl

Someone's gotta hear this...

Beautiful girl,
you must've been a beautiful baby too
Beautiful woman,
you must've had your moments inside the sun
Beautiful girl

Beautiful stranger
Why do you have to walk with your head hung low
Beautiful girl

Your eyes are mockingbirds inside a guilded cage
Your life's a silent movie that I haven't heard for ages
Tell me everything, someone's gotta hear this
beautiful thing

Beautiful mother, frozen in ice
I've waiting for you to grow for my whole life
Beautiful girl

Your eyes are mockingbirds inside a guilded cage
Your life's a silent movie that I haven't heard for ages
Tell me everything, someone's gotta hear this
beautiful thing (so beautiful)


And this song really gives me hope, I love the part that goes...
Another lonely highway in the black of night
But there's hope in the darkness
You know you're going to make it

Savage Garden
two beds and a coffee machine

And she takes another step
Slowly she opens the door
Check that he is sleeping
Pick up all the broken glass and furniture on the floor
Been up half the night screaming now it's time to get away
Pack up the kids in the car
Another bruise to try and hide
Another alibi to write

Another ditch in the road
You keep moving
Another stop sign
You keep moving on
And the years go by so fast
Wonder how I ever made it through

And there are children to think of
Baby's asleep in the backseat
Wonder how they'll ever make it through this living nightmare
But the mind is an amazing thing
Full of candy dreams and new toys and another cheap hotel
Two beds and a coffee machine
But there are groceries to buy
And she knows she'll have to go home

Another ditch in the road
You keep moving
Another stop sign
You keep moving on
And the years go by so fast
Wonder how I ever made it through

Another bruise to try and hide
Another alibi to write
Another lonely highway in the black of night
But there's hope in the darkness
You know you're going to make it

Another ditch in the road
Keep moving
Another stop sign
You keep moving on
And the years go by so fast
Silent fortress built to last
Wonder how I ever made it


#59 ForeverDancer

ForeverDancer
  • Am I glad to see you! It's more friendly with two.

  • Member
  • posts: 1,628

Posted 07 January 2004 - 12:53 PM

OK another Poe, sorry, but this song is just totally empowering to me.

Walk the Walk
My mother spent 10 years sitting by a window
Scared if she spoke she would die of a heart attack
She listened as her dreams silently screamed
They drowned like little dolphins caught in a fishnet


Dear world i'm pleased to meet you


Hey everybody when you walk the walk
You gotta back it all up you gotta talk the talk
Hey everybody when I hear the knock
Don't wanna measure out my life to the tick of a clock


Hey everybody when my daddy died
He had a sad sad story written in his eyes
Hey everybody when you walk the walk
You cannot measure out your life to the tick of a clock


I wanna walk to the beat of my own drum
I wanna walk to the beat of my own drum


Hey everybody
Can you walk the walk you gotta back it all up
But can you talk the talk
Hey everybody
can you walk the walk?


I wanna walk to the beat of my own drum
(Say what?)
I wanna walk to the beat of my own drum
(Say what?)


I wanna walk to the beat of my own drum
I wanna live to the beat of my own drum
I wanna take to the beat of my own drum
I wanna hang ten, high, say pleased to meet you


Give to the beat of my own drum
I wanna sing to the beat of my own drum


I wanna fly, cry, win, lose, live, die, take five
Pleased to meet you


My daddy spent 10 years living on the outside looking in
He thought that he would never get back
Watched his dream walk across a silver screen
And he was standing there when the theatre went pitch black


Dear world I'm pleased to meet you


Hey everybody when I walk the walk
I gotta back it all up I vgotta talk the talk
Hey everybody when I hear the knock
Don't wanna measure out my life to the tick of a clock


Hey everybody--can you walk the walk?


I wanna walk to the beat of my own drum
(Say what?)
I wanna walk to the beat of my own drum
(Say what?)


I wanna live to the beat of my own drum
I wanna laugh to the beat of my own drum
I wanna play to the beat of my own drum
I wanna hang ten, high, say pleased to meet you


I wanna screw up to the beat of my own drum
I wanna take it out of town and do it to my drum


Scream shout
Wipe out
Make love to my baby


Father: It's a wonderful idea, but it doesn't work.


My own drum my own beat


Hey did you ever get the feeling that it's really a joke
You think you've got it figured out and then you find that you don't
So you say goodbye to the world and now you're floating in space
You got no sense of nothing not even a time or a place
Then suddenly you hear it it's the beat of your heart
And for the first time in your life you know your life is about to start


I wanna walk to the beat of my own drum


#60 JoviBlaze

JoviBlaze
  • I got soul, but I'm not a soldier

  • Member
  • posts: 1,540

Posted 07 January 2004 - 05:46 PM

Oh (((((((Heather))))) you stole my song! Just kidding  :;):. I LOVE Two Beds And A Coffee Machine. I was gonna post it ealier but you beat me to it!
~Olivia~



Pandora's Aquarium, Inc. is not intended to be a substitute for professional assistance. All members and visitors are encouraged to establish a relationship with a trained counselor, therapist, or psychiatrist. Pandora's Aquarium, Inc. offers rape and sexual abuse survivor-to-survivor support only. Despite any qualifications staff or members possess, they are not engaged in a professional relationship with any other member. Survivors in crisis are urged to seek local help by contacting 911 or their local rape crisis center. Use of this website constitutes acceptance of the Terms of Service located here.